MATEMATİK DERSİNİN İÇERİĞİ
Matematik şekil, sayı ve çoklukların yapılarını, özelliklerini ve aralarındaki bağıntıları, düşünce yoluyla inceleyen bir bilimdir. Matematik öğreniminde temel amaç insanlarda doğuştan var olan düşünebilme kabiliyetini geliştirmektir. Matematik, karşılaşacağımız olayları ve problemleri inceleyen, araştırma ve karşılaştırma yaparak her konuda mantıklı düşünmeyi ve doğruyu bulmamızı sağlayan bir bilim dalıdır.
MATEMATİK DERSİNE AİT SORULARIN ÖZELLİKLERİ
Matematik soruları sayılar yardımıyla problem çözebilme, matematiksel ilişkilerden yararlanabilme ve düşünme yeteneğini geliştirme niteliklerine sahiptir.
Öğrenci sorunun ne anlama geldiğini kavramak için dikkatli bir şekilde gerekirse altını çizerek soruyu okumalı, önce çok iyi anlamalı ve çözümü yaparken işlem hatası yapmamalıdır. İşlemin bitiminde mutlaka çözüm kontrol edilmelidir.
Matematiğe ait bazı sorular eleme veya şıkları kullanma yoluyla da çözülebilmektedir.
Matematik dersinde bir konuyla ilgili çok farklı soru sorulabilir. Aynı şekilde bir sorunun çok farklı çözüm yolları olabilir. ÖSS’de sorulardaki yanlış yapma ihtimalini en aza indirgemek için konularla ilgili mümkün olduğunca fazla ve farklı tarzda sorular çözmek gerekir.
Matematikte sorulardaki hiçbir veri gereksiz değildir. Her veri sorunun çözümünde bir ayrıntıdır. Sorularda her ayrıntıya dikkat etmek gerekir.
MATEMATİK DERSİNE ÇALIŞMA
A) Derste
Derslere mutlaka ön hazırlık yapmış olarak gelmek gerekir. Derslerde öğretmenin konu anlatımı ve verdiği örnekler dikkatle izlenmeli, anlaşılmayan ve eksik kalan noktalar hemen sorulmalıdır. Öğretmenin soru çözmede kullandığı kısa yollar birimler, formüller ezberlenmek yerine sebep-sonuç ilişkisi kurarak öğrenilmelidir.
B) Bireysel Çalışmalarda
Matematik dersindeki konular derste iyi öğrenilmiş olsa bile, düzenli test çözülmezse çok çabuk unutulur. Bu derste başarılı olabilmek için ön yargısız, sabırlı ve programlı olmak şarttır. Konu konu ve günü gününe çalışmak zorunludur. Bu çalışmalarda çözülemeyen soruların vakit kaybetmeden doğru çözümleri öğrenilmelidir. Mümkün olduğunca çalışmalar çok sayıda ve farklı tarzda sorular ile zenginleştirilmelidir.
Matematik dersindeki başarısızlığın temeli, kişinin yapması gereken çalışmaları zamanın da ve yeteri kadar yapmamasıdır. Düzenli çalışılıp, gerekli altyapı oluşturulduğunda matematiğin eğlenceli yönü fark edilecektir.
Ders Çalışmayı Etkileyen Faktörler
Güven duygusu eksikliği
Hazırlık esnasında çalışmaları olumsuz olarak etkileyen arkadaşlıklar
Öğrencinin karşılaştığı bireysel ve ailevi sorunlar
İlköğretim ve lisede alınan eğitimin yeterli olmaması
Okul müfredatıyla üniversite hazırlıkta görülen derslerin paralellik arz etmemesi
Bazı derslere karşı önyargılı yaklaşılması
Derslere giren öğretmenlere duyulan sempatik veya antipatik yaklaşımlar
Derse ilgi gösterilmemesi
Okullardaki alışılmış klasik sistemden, test sistemine geçişteki uyum sorunu
ÖSS tekniğini ayrıntılarıyla bilinmemesi
Mükemmeliyetçi tutum sergilenmesi
Ulaşılamayacak hedefler belirlenmesi
Çevreden gelen beklentilerin yüksek olması
Kendini başkalarıyla mukayese etmesi
Kararsızlık
Erteleme alışkanlığı
Çalışmalara en zor konudan başlanması
Ders dışı faaliyetlere fazla zaman ayrılması
Gereksiz ayrıntılara dikkat edilmesi
Hayal aleminde olunması
Yatarak ve müzik dinleyerek çalışılması
Çalışma sırasında sık ve uzun süreli molalar verilmesi
Ders çalışmamak için mazeretler üretilmesi
Çalışmayı engelleyecek faktörlere “hayır” denilememesi
Üniversite sınavını kazanmayı hayatın tek amacı olarak görülmesi